2023-04-16
Med människor i fokus och rötter i traditionell automation är vi en av Sveriges ledande leverantörer av resurseffektiviserande system för energi, infra och industri. Vi tar ett helhetsansvar för både stora och mindre projekt med el, kraft och automation. Vi levererar även hela anläggningar där vi utöver våra automationslösningar tar ett totalansvar - människor, montagelösningar och mekanik. Genom att kombinera projektförmåga, branschkunnande och teknisk kompetens, skapar vi framgång och utveckling för både medarbetare och kunder. Våra resurser har vi samlade i eget hus vilket ger oss en värdefull samverkan och kontinuitet i projekten. För oss handlar projektförmåga om att skapa konkurrenskraft åt och tillsammans med våra kunder. Överallt där industriproduktion effektiviseras och utvecklas har Granitor Systems en naturlig och viktig roll att spela.
Du kommer att ingå i ett skickligt och engagerat team där du kommer att ha ansvar för installation, konfiguration och även idrifttagning av systemet i projektet, hos våra kunder. Din roll är en förstärkning av vår kompetens för att både stödja vår kunds produktutvecklingsstrategi med allt fler smarta produkter som har integrerade mjukvarukomponenter och stödja vår förmåga att utnyttja automation och digitalisering för mer produktiva och kvalitetssäkrade tillverkningsprocesser. En del i rollen är att arbeta ihop med andra funktioner som systemutveckling, IT, underhåll, kvalitet och produktion för att lösa problem och utveckla vår kunds gemensamma kompetens. I rollen ingår även korta och långa projektarbeten för utveckling av leveransprocesser, inklusive förbättring av integration mellan komponenters mjukvara, testsystem, styrsystem och affärssystem.
Ansvarsområden
Kvalifikationer
För att trivas hos oss är du en teamspelare, du är inte rädd för att fråga om hjälp eller dela med dig av dina erfarenheter och kunskaper. Vidare är du kommunikativ, strukturerad och ansvarstagande. Skicklig kommunikationsförmåga och klarhet är ett krav för att lyckas som konsult samt att kunna utrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Eftersom du är samordnare av din leverans, måste du som person vara säker i dig själv, resultatorienterad och ha ett stort ansvarstagande.
Du har B-körkort och trivs med att resa en del i tjänsten. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Varför arbeta hos oss?
Som medarbetare hos oss kan du se fram emot spännande och varierande projekt i såväl Sverige som utomlands. Vi har det lilla bolagets fördel i form av en familjär känsla, där vägen till beslut är kort och nytänkandet är stort, och med stöd av en trygg och stark koncern i ryggen, kan vi även titta långsiktigt på vår verksamhet och samarbeta kring spännande affärsmöjligheter med våra skickliga systerbolag utspridda över hela Sverige. Vi strävar alltid efter att använda senaste tekniken där digitalisering är en naturlig del i vår vardag. På dig väntar även engagerade kollegor, goda utvecklingsmöjligheter och förmåner som värnar om trivsel, vardagspussel och hälsa. Naturligtvis är vi också anslutna till kollektivavtal och erbjuder bland annat tjänstepension, arbetstidsförkortning och föräldralön.
Bra att känna till:
Rekryteringsprocessen:
Kontaktperson
Siamak Hashemi, 073-840 2252, siamak.hashemi@granitor.se
Granitor är en svensk företagsgrupp som är verksam inom fastighetsutveckling och förvaltning, entreprenad, konsult och service samt tillväxtinvesteringar i utvecklingsbolag. Här jobbar 4400 samhälls- och industriutvecklare och omsättningen under 2020 var 7,5 miljarder kronor. Den 12 januari 2022 bytte vi namn från Midroc till Granitor. I över 25 år har vi, tillsammans med kunder och partners, utvecklat hållbara lösningar för samhälle och industri. Vår ambition är att bidra till en bättre framtid – både idag och för kommande generationer.